De paragrafen

Financiering

3.4 Financiering

De gemeente Hilversum heeft verschillende financiële voorschriften en verordeningen die het beheer en de verantwoording van de financiën reguleren. Naast het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) en de wet Financiering Decentrale Overheden (wet FIDO), vereist artikel 212 van de gemeentewet dat de gemeenteraad een financiële verordening vaststelt. In de "Financiële verordening gemeente Hilversum 2022 " zijn regels opgenomen met betrekking tot de doelstellingen en richtlijnen van de financieringsfunctie. Aanvullend daarop is in 2023 het "Treasurystatuut Hilversum 2023 " vastgesteld. Dit statuut dient als kader voor het beheer, toezicht en verantwoording van financiële geldstromen, posities en de daaraan verbonden risico's.

Om de kwaliteit van de Treasuryfunctie te borgen is een Treasury Commissie actief. De commissie bestaat uit een vijftal functionarissen, namelijk een externe adviseur, de afdelingsmanager Interne Advisering, de teamleider Financiën en Control, de Treasurer en de Concern Controller.

Onze belangrijkste principes zijn het minimaliseren van risico's en het beperken van financieringskosten. In deze financieringsparagraaf wordt informatie gegeven over de actuele situatie met betrekking tot de financieringsbehoefte in 2025 en verdere jaren.

Deze pagina is gebouwd op 09/20/2024 10:18:45 met de export van 09/20/2024 10:07:49